L'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS) hà publicatu un comunicatu di stampa chì annunziava chì a Cina hè stata ufficialmente certificata da l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS) per eliminà a malaria u 30 di ghjugnu..
U cumunicatu hà dettu ch'ellu hè statu un'impresa rimarchevule riduce u numeru di casi di malaria in Cina da 30 milioni in l'anni 1940 à zeru.
In un comunicatu di stampa, u direttore generale di l'OMS Tedros Tedros hà felicitatu a Cina per avè eliminatu a malaria.
«U successu di a Cina ùn hè micca ghjuntu facilmente, soprattuttu per via di decennii di prevenzione è cuntrollu cuntinuu di i diritti umani», hà dettu Tedros.
«L'impegnu incessante di a Cina per ghjunghje à questu impurtante traguardu mostranu chì a malaria, una di e grande sfide di salute publica, pò esse superata cù un forte impegnu puliticu è u rinfurzamentu di i sistemi di salute umana», hà dettu Kasai, direttore regiunale di l'OMS per u Pacificu occidentale.
I successi di a Cina avvicinanu u Pacificu occidentale à l'eliminazione di a malaria.
Sicondu i standard di l'OMS, una regione senza casi di malaria indigena per trè anni consecutivi deve stabilisce un sistema efficace di rilevazione è monitoraghju rapidu di a malaria, è sviluppà un pianu di prevenzione è cuntrollu di a malaria per esse certificata per l'eliminazione di a malaria.
A Cina ùn hà signalatu nisun casu lucale di malaria primaria per quattru anni consecutivi dapoi u 2017, è hà dumandatu ufficialmente à l'Organizazione Mondiale di a Salute a certificazione di eradicazione di a malaria l'annu scorsu.
In un comunicatu di stampa, l'OMS hà ancu detallatu l'approcciu è l'esperienza di a Cina in l'eliminazione di a malaria.
I scientifichi chinesi anu scupertu è estrattu l'artemisinina da a medicina erboristica cinese. A terapia di cumminazione cù artemisinina hè attualmente a droga antimalariale a più efficace.
Tu Youyou hè statu insignitu di u Premiu Nobel per a Fisiologia o a Medicina.
A Cina hè ancu unu di i primi paesi à aduprà rete trattate cù insetticidi per prevene a malaria.
Inoltre, a Cina hà stabilitu u sistema naziunale di segnalazione di e malatie infettive cum'è a malaria è a rete di test di laburatoriu di malaria, hà migliuratu u sistema di monitoraghju di a surveglianza di i vettori di a malaria è di a resistenza à i parassiti, hà furmulatu a strategia di "indizii per seguità, cuntendu a fonte", hà esploratu u rapportu di malaria riassuntu, l'investigazione è a dispusizione di u modu di travagliu "1-3-7" è e zone di cunfine di a "linea 3 + 1".
U modu "1-3-7", chì significa a segnalazione di i casi in un ghjornu, a revisione è u ridistribuzione di i casi in trè ghjorni, è l'investigazione è a eliminazione di u situ epidemicu in sette ghjorni, hè diventatu u modu globale di eradicazione di a malaria è hè statu scrittu formalmente in i ducumenti tecnichi di l'OMS per a prumuzione è l'applicazione globale.
Pedro Alonso, Direttore di u Prugramma Globale di Malaria di l'Organizazione Mondiale di a Salute, hà elogiatu i successi è l'esperienza di a Cina in l'eliminazione di a malaria.
«Dapoi decennii, a Cina hà fattu sforzi incessanti per esplorà è ottene risultati tangibili, è hà avutu un impattu impurtante nantu à a lotta mundiale contr'à a malaria», hà dettu.
L'esplorazione è l'innuvazione da u guvernu è u populu cinese anu acceleratu u ritmu di l'eradicazione di a malaria.
In u 2019, ci sò stati circa 229 milioni di casi di malaria è 409 000 morti in u mondu, secondu l'OMS.
A Regione Africana di l'OMS rapprisenta più di u 90% di i casi è di i morti di malaria in u mondu.
(Titulu originale: Cina ufficialmente certificata!)
Data di publicazione: 12 di lugliu di u 2021